čtvrtek 10. listopadu 2016

Plná skříň oblečení aneb Nemám co na sebe

Muž zřídka kdy pochopí, že nemít co na sebe zdaleka neznamená mít prázdnou šatní skříň. Člověk totiž úplně klidně může mít třeba tři skříně narvané hadrama až po vrch (nebo i čtyři, když bychom měli být konkrétní), ale zároveň si zkrátka nemít co obléct. Je vám to povědomé?

Tak to vidí ona

Oblečení, to je věčný problém. Nejen, že ho není nikdy dost, ale především nikdy v té skříni (v první, druhé, třetí ani čtvrté) není to, co člověk potřebuje. Buď je to na danou událost moc obyčejné, nebo zase moc dobré, nebo je na to venku ještě příliš zima, popřípadě zase horko, a tak podobně. A když už najdete skvělou kombinaci sukně a košile, která vám fakt sekne, zjistíte, že k tomu nemáte žádné ideální boty. Nebo svetřík. Nebo máte, ale zrovna je v koši na prádlo. A jede se od začátku. 

Tentokrát zkusíte začít od náhrdelníku, protože zrovna tento už jste přece dlouho neměla a potřeboval by provětrat. Jakmile máte na sobě třetí tričko a druhé kalhoty, zjistíte, že se vám onen náhrdelník už vlastně nelíbí, a že si místo toho raději vezmete výrazné náušnice. Jenže ty se zase nehodí k tomuto tričku. Ach nebe, zoufalství stoupá!

Aby toho nebylo málo, v této chvíli se ve dveřích objeví nervózně přešlapující přítel, vyfintěný od hlavy až k patě (no jasně, to se mu to chystá, když se nemusí malovat ani česat a vlastní jedny hodinky a jeden náramek) a vznese ten pravděpodobně nejhorší dotaz, který existuje:

„Můžeme jít?“

V tom okamžiku se samozřejmě měníte v časovanou bombu, na které svítí 00:00.

„Jak se můžeš do….. tak blbě ptát? Snad nejsi slepý ne? Máš pocit, že můžu jít jenom v kalhotkách? Cožpak nevidíš, že rozhodně NEMŮŽEME JÍT? Vypadám jak idiot, nemám co na sebe a nikam nejdu!“

„Dobře, promiň, já jen, že nám jede za 5 minut autobus…“

No a je to v háji. Teď už rozhodně nenajdete perfektně vyladěný outfit. Takže rychle natahujete rifle, obyčejné bílé tričko, nejuniverzálnější černou koženou bundičku, stříbrné drobné náušnice, které nosíte každý den, bílé tenisky a za dvě minuty vycházíte z domu. 

„No vidíš, že to jde aj rychle!“ pronese váš milý s dobrým úmyslem zachránit situaci a náladu.

Jenže pozdě. Už jste celá naštvaná, že nemáte vůbec nic na sebe, a že pořád musíte dokola nosit to samé. A tohle rozladění vám vydrží minimálně do poloviny cesty. 

Jenomže váš muž (a pravděpodobně ani žádný jiný muž na světě) tohle rozladění nikdy nepochopí. On totiž nezná ten pocit, když ráno vstane a celý natěšený si řekne: „Jooo, dneska se pěkně obleču, dnes mi to fakt bude slušet!“ Muži si nikdy v duchu od rána nepředstavují, jak se promenádují po ulicích ve skvěle padnoucím, vyšperkovaném outfitu a všichni okolo si říkají, jak jim to dnes sluší.

Prostě ne. Muž vstane, umyje si zuby, obleče rifle, pak to tričko, které je ve skříni navrchu hromádky, po cestě k botníku sáhne na poličku pro hodinky, obuje si tenisky, popadne bundu, zavře dveře, vytáhne mobil a začne sledovat výsledky včerejších utkání všech sportů, které existují.

To se mu to kecá, když v té skříni nic nemá.
A zatímco žena ještě před domem přemýšlí, jestli jí ladí podprsenka ke kalhotkám (protože co kdyby ji třeba náhodou musela sanitka odvézt do nemocnice, co by si asi pak ten doktor řekl žejo), muž by vám už na třetím schodu pravděpodobně z hlavy neřekl, jaké má na sobě tričko. A světe div se, sluší mu to úplně stejně, ne-li víc než té ženě, která strávila před šatní skříní zoufalou půlhodinu. Před šatní skříní, která sice praská ve švech, ale není v ní nic použitelného.
Nene, mít plnou skříň vážně neznamená mít si co obléct.

Tak to vidí on

Vždycky jsem si myslel, že téma „ženy a jejich šatník“ se přehání. Že si ženy nejlépe zlepšují náladu díky nakupování? Že stále shání nové kousky do svého šatníku, i když právě drží v ruce pět tašek plných nových svetříků, blůzek a prádýlka? Že jejich největším snem je mít samostatný pokoj jako svou soukromou převlékárnu?

Ne, to je přece blbost. Určitě to jsou jen stereotypy a předsudky, které posiluje filmový průmysl. To jsem si teda aspoň dřív myslel.

Ale když se nad tím teď zamýšlím, tak ty stereotypy nejsou zas tak daleko od pravdy. I když Ludmilka není žádná extra velká nákupná maniačka, tak mi neustále dokazuje, že pro ženy je oblečení snad důležitější než vzduch, slunce a voda dohromady. A co mě přimělo ke změně názoru?

Příprava na...jakékoli setkání s...kýmkoli

Lu: „To je děsné! Nevím, co si mám oblíct, nemám nic na sebe!“

Já: „Vždyť máš plnou skříň oblečení...“

Lu: „Ale všechno je NEPOUŽITELNÉ!“

Když už tedy začnu hledat nezmačkané tričko, které bych ji půjčil, když sama žádné nemá, je rázem oblečená. A v následujících chvílích se také obvykle ukazuje, jak je to vlastně s tím „nemám nic na sebe“. Původně zvolené růžové tílko s černým svetříkem střídá modrá košile a elegantní šedé sáčko, které však nakonec trumfne bílé tričko s třpytivými motýlky.

To mi samozřejmě nedá a říkám: „Jak to, že se furt převlíkáš? Vždyť si říkala, že nemáš nic na sebe...“ Na to mi Lu odpoví, jakoby se nechumelilo: „No taky že nemám. Nic z toho mi nesluší!“

Skříň jak z Harryho Pottera

„Kdesi dole, v babiččině skříni, bydlí beduíni...“ Jo, Karel Plíhal to vystihl. Ženské skříně jsou totiž tak rozměrné, že by tam mohlo bydlet několik beduínů i s párkem velbloudů. Aspoň soudě podle toho, že v nich mizí to nepřeberné množství oblečení, které si ženy pravidelně nosí z obchodů.

Přestože jsem Ludmilčinu skříň sám stavěl, netušil jsem, jak je uvnitř obrovská. Možná, že je kouzelná tak jako stany ve světě Harryho Pottera nebo Hermionina kabelka. Každopádně já v ní vždycky viděl jenom obyčejnou skříň (asi je chráněná sakra dobrým protimudlovským kouzlem). Ale o její velikosti jsem se nedávno přesvědčil.

Brzy se budeme stěhovat, a tak už si pomalu chystáme věci, které průběžně odvážíme. Minulý týden si Lu nachystala obrovský kufr, že do něj dá nějaké oblečení…

Já: „Tak už to máš sbalený?“

Lu: „Joooo.“ (smích)

Já: „Co je na tom vtipnýho?“

Lu: „Ta skříň je pořád plná! Kufr už je narvaný, a to jsem tam dala jen šály a rukavice.“ 

No nezdá se, že by zrovna neměla co na sebe, že?


Jdeme koupit svetřík!

Přestože si tedy Lu před každou akcí zkouší deset různých outfitů a v její skříni je tolik triček a tílek jako kartiček fotbalistů v mém albu, tak si neustále stěžuje že nemá co na sebe. A tak čas od času zamíří do obchodu. A ještě větší čas od času tam zamířím s ní. To víte, víc rukou udrží víc tašek.

Jednou jsme takhle nakupovali v Praze. Důvodem, proč jít do obchodu, bylo: „Nutně potřebuju černý svetřík a u nás v Brně žádný pěkný nemají.“ Jeden svetřík? Tak to bude slabá půl hodinka a mám vystaráno, řekl jsem si. Jenže jsem si neuvědomil, že slovo svetřík je nejpíš zkratka pro:

  • S = „Sem se musíme jít podívat!“
  • V = „Vyzkouším si tyhle tři tílka a dvoje kalhoty!“
  • E = „Eště mi dones tyhle boty o číslo menší!“
  • T = „Tyhle náušnice jsou taaaak krásné!“
  • Ř = „Říkáš, že by ses chtěl se mnou ještě podívat na kabelky, jooo?“
  • Í = (Íííííáááá – už začínám z toho blázince hýkat jako osel)
  • K = „Kde se flákáš? Jdem konečně koupit ten svetřík!“

A aby si ty všechny nové oblečky a botičky mohla odvézt do Brna, tak si nakonec musela koupit krosnu.

Poučení?

Proč si holky chtějí neustále rozšiřovat šatník, a zároveň říkají, že nemají nic na sebe? No, chlapci, nebádejte nad tím příliš dlouho – tohle nikdo kromě nich samotných nepochopí.

16 komentářů:

  1. A co teprve, když se narodí holčička a Lu s ní bude chtít ladit. Teď to zrovna máme. Jinak jsem se opět pobavila, tak pište, pište. Poskerka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle by mě ani nenapadlo...ještě že nechce ladit s naším pejskem, to by musela chodit jen v černo-bílém :D Dík, jsme rádi, když to pobaví :)

      Vymazat
  2. ale pánové, vždyť je to naprosto jednoduché, všechno se ke všemu nehodí... barvy, stříhy,.. no dámy, řekněte, nemám pravdu? :D

    Pěkný článek! Jak ráda já sem chodím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co teprve když přijde na různé materiály, že? :D Holt je to věda!

      Vymazat
  3. :D :D Vtipný článok. Do istej miery ma pobavil, no keď som nad tým uvažovala hlbšie aj znepokojil. Myslím, že je hrozné, že ženy musia denno denne prechádzať touto "tortúrou" v podobe obliekania. Som presvedčená, že problém vzniká vtedy, keď žena stratí svoju prirodzenú intuíciu, ktorá jej jasne vraví čo na seba, aby bola v pohode a spokojná sama so sebou. A taktiež netreba opomenúť všetky módne..fashion.. facky, ktoré dostávame z jednotlivých časopisov a módnych relácií. Myslím, že len netreba podľahnúť tomu, čo ostatní tvrdia že treba nosiť a skôr vyciťovať, čo je dobré a nositelné pre mňa... Ja osobne nemám s týmto žiadny problém. Svoj štýl poznám a v mojej skrini nie je jediná vec, ktorú by som nenosila. Takže hodinové postávanie pred skriňou našťastie nie je môj problém :D ..ženám, ktoré stále tápajú odporúčam semináre u Táni Havlíčkovej, ktorý som žial neabsolvovala osobne len online ale tá ženská skutočne vie o čom hovorí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uplně každý den tento kolotoč asi nikdo naštěstí neprožívá žejo :D Někdy to oblíkání jde i relatvně lehce :D ale když už to přijde, stojí to teda za to!

      Vymazat
  4. Tak toto je skvělý článek :D Fakt jsem se zasmála:) Musím říct, že to mám občas úplně stejně. Plná skříň oblečení, ale když jdu někam do společnosti, kde chci fakt vypadat dobře, tak si klidně vyzkouším taky plno jiných variant oblečení. Manžel už čeká obutý, a říká mi" tak co, už můžeme jít"? NE! Ale na druhou stranu, na každodenní nošení do práce to zas tak neřeším. Vemu první rifle, triko, svetřík a du. :)No muži tohle asi nikdy nepochopí ;);)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo no, ti chlapi stejně nikdy nepochopí, že jim to trvá chviličku, protože prostě příprava muže si takový čas nežádá...kdyby se museli česat a malovat a vybírat z obří šperkovnice několik doplňků, tak se určitě přestanou furt tak blbě divit a ptát :D

      Vymazat
  5. Tak to vidí bratr Trsve:
    Pamatuji si, když jsem LuLu stěhoval do jejich prvního společného bytu a tehdy mi na to stačilo jen 2x otočit Brno obyčejným osobním autem, což trvalo bez mála 3 hodiny. V současné době je stěhuji zase, tentokrát zpět do Zlína, jenže se situace malinko změnila. Do jejich nového bytu jsem převezl už 3 po střechu naplněné osobní automobily a pokaždé, když přijedu pro další věci, byt vypadá úplně stejně. Zabydlený, plný věcí, které prostě nemizí.
    Každopádně pokud se podívám do zpětného zrcátka, už od dětství si pamatuji, jak jsme s Lu a našim tatínkem čekali nervózně před domem v autě, když naše maminka stále nebyla vypravená. Jiná situace byla zase tehdy, kdy se rodiče chystali na ples a maminka odcházela do koupelny pomalu už po obědě, a stejně nestíhali :D. Jako dospívající jedinec jsem zase vždycky nechápal a bral to jako lacinou výmluvu, když přišla holka na smluvené randíčko pozdě se slovy: ,,promiň trochu jsem nestíhala, nemohla jsem najít své oblíbené tričko." Dnes už vím, že ho opravdu hledala. Teď na to mám většinou jasnou odpověď: ,,Nevím proč řešíš co si na sebe oblečeš, když oblečená stejně dlouho nezůstaneš!" :)
    My chlapi se na to musíme dívat pozitivně. Když žena odchází do svých tajuplných komnat, připravovat se na nějakou událost, víme, že máme opravdu hodně času na sebe. Můžeme sledovat sport, dívat se na oblíbený seriál nebo si zahrát hru na počítači. Žena je v té chvíli ráda za svůj klid a nevyžaduje pozornost.
    PS: Doufám, že nedostanu za uši, až si to přečte moje Anička :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale je to tak! Každý malý chlapec to vidí celý život u své maminky/babičky/sestry/tety...ale pak se VŽDYCKY stejne diví, když si najde holku, že na ni musí čekat...to je jedna ze záhad, na kterou podle mě nikdy nedostanu odpověď...PROČ se tomu pořád divíte, když to kolem sebe máte celý život už od miminka :D

      Vymazat
    2. Já už se nedivím, hraji WOW :D

      Vymazat
    3. Ale i tam je pravděpodobnost, že narazíš na elfku, která se nemůže rozhodnout, jestli si koupit černou nebo červenou zbroj...:D

      Vymazat
  6. Na oblečení jsem strašný lajdák...opak "pravé" ženy. :D Když už si něco koupím, tak v tom chodím skoro pořád (samozřejmě s pravidelným praním). Všechny kousky mám tak ráda, že si většinou kupuji jejich náhradu, až když jsou díry snad všude a 3x zašité. (Stejně to mám u bot.) Ale kabelky! kabelky jsou to mé. Mám jich hromadu nikdy nebo jen 1x nošených :D. Často si kupuju šaty (nenosím kalhoty), ale jen proto, že "už je pak nikdy neseženu". Svou skříň z domu přestěhovávám do Brna do šatny. Sen každé ženy. Tak jsem zvědavá, jestli bude stačit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak šatnu Ti teda závidím! Bych taky potřebovala celý pokoj jen na hadry :D Já teď stěhuju všechno oblečení z jednoho města do druhého a nemá to konců...

      Vymazat
  7. Tak to znám, nedávno jsem koupil moderní skříně do celé předsíně, ale paní domu pořád stále si jede tu samo písničku, nemám co na sebe, mám málo místa na oblečení atd. :) Už pomalu přemýšlím, že bych skříň vyměnil za tunový kontejner, to by snad mohlo stačit :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jo tak to je přesně můj případ :-D . Taky mám pořád plnou skříň a přijde mi, že nemám co na sebe :-D . Už dlouho si říkám, že musím oblečení přebrat a vyřadit ho a koupit si něco nového na sebe. Našla jsem si eshop second hand , kam bych chtěla oblečení poslat, ale nejdřív si musím najít chvilku a přebrat ho.

    OdpovědětVymazat

Líbil se vám článek? Tak nám to napište do komentáře, uděláte nám radost :)