úterý 1. listopadu 2016

Díváte se na filmy s partnerkou? Jak to, sakra, děláte?!

Před vámi je romantický večer, na který se těšíte celý den. Víno nachystané, sýry nakrájené, zbývá akorát vybrat film. I to se po nějaké době přesvědčování partnerky, že tam zas tak moc vražd a krve nebude, podaří. Skvělé! Teď už ten večer přece nemůže nic pokazit! Myslíte…?

Tak to vidí on

Vždycky se vnitřně pousměju, když od dvou čerstvě zamilovaných lidí slyším, jak si udělají romantický večer, který zahrnuje sledování filmu.

Všichni asi dobře víme, že v rané fázi vztahu (nebo při pokusech o navázání nějakého vztahu) je „sledování filmu“ jen eufemistické označení pro fyzické projevy lásky. Pokud tedy nějaký film dokoukáte, tak nejspíš jen kvůli tomu, že na vedlejším křesle sedí některý z rodičů. Pro filmové nadšence asi nic moc období, co?

Ale ta prvotní zamilovanost vždycky jednou skončí. A s tím přichází naděje, že konečně zhlédnete snímky, o kterých všichni dokola mluví, ale vy jste z nich viděli jen začátek. A tak vyberete film (nehodí se: akční, válečné, historické, politické, dokumentární,...) uděláte popcorn a těšíte se, jak budete společně prožívat osudy filmových postav a hodnotit výkony herců i jednotlivé aspekty filmu.

Já si to fakt takto představoval!

Lu mě ale rychle vyvedla z mé naivní představy. Zrovna, když jsem si říkal, že dříve bych už v daném okamžiku místo sledování filmu rozepínal podprsenku, ale teď konečně uvidím film v jednom kuse bez přerušování, tak její hlava nečekaně klesla na moje rameno.

Co se stalo? To jí ten film tak rozněžnil, že se ke mně najednou přitulila? Nebo se jí naopak nelíbí? Nebo co?

Pravda však byla daleko prostší. Film ještě nebyl ani v půlce a ona už spala!

Nejdřív jsem si myslel, že to byla náhoda. Prostě byla příliš unavená, tak usnula. Když si ale takto počínala podruhé, potřetí i podesáté, tak bylo jasné, že sledování filmů nebude její silnou disciplínou. Mezi ty se neřadí ani výmluvy související s usínáním:

  •  „Ne, fakt nejdu spát, musím si jen trošku natáhnout a přikrýt nožičky.“
  • „Já nespím, jen jsem na chvíli zavřela oči!“
  • „O čem to bylo? Přece o lásce!“

Jak se říká, zoufalý člověk dělá zoufalé věci – zkusil jsem sledování filmu nahradit za společné čtení knihy. Oba jsme fanoušci Harryho Pottera a nemohli jsme se dohodnout, kdo jako první bude číst novou knihu, tak jsem navrhl, že budu předčítat.

Jedna stránka, a Lu už zase spala.

No nenaštvalo by vás to? Mě teda jo. Zápletka, ať už filmová či literární, se začíná rozvíjet, ale na její pokračování si musíte počkat zase do dalšího dne, jinak schytáte výčitku „že jsme to přeci měli dokoukat/dočíst společně“. A další den navíc musíte znova sledovat těch dvacet minut, které prospala.

Teď mě napadá, že tenhle usínací sklon má i pozitivní stránku. Až si budu chtít užít hezký fotbalový večer bez brblání a kyselých obličejů, tak vytáhnu knížku, Lu se zachumlá pod peřinu...a za 10 minut už si můžu vychutnávat pivečko u Ligy mistrů.

Mohl bych se živit jako profesionální uspávač.

Tak to vidí ona

Když chce člověk uspat malé dítě, zpravidla mu přečte nějakou pěknou knížku, pohodlnější rodič mu pak pustí pohádku na videu. A následně už se jen modlí, aby dítko co nejrychleji zabralo a pěkně spinkalo, pokud možno celou noc. Když se tak stane, zajásá a v duchu si pochvaluje, jak šikovné, hodné a dokonalé dítě to zplodil.

Škoda, že takový přístup nemají i partneři ke svým partnerkám. Kdyby totiž měli, byla bych pro svého muže pravděpodobně ta nejšikovnější, nejhodnější a nejdokonalejší žena na světě. Jenomže když je člověk dospělý, bohužel to funguje jinak. To se už od něj tak nějak očekává, že neusne ještě dřív, než se na scéně objeví všichni hlavní hrdinové. A to je pro mě někdy velký problém.

Troufám si tvrdit, že usínání během filmů je mojí speciální vlastností. Akorát na této super schopnosti, která mi byla dána do vínku, nenacházím moc pozitiv. Teda pokud někdo za pozitivum nepovažuje dokonalé ovládání něčeho, čím zaručeně naštve svůj protějšek. Jenomže do fáze, abych si užívala ty chvíle, kdy ze mě můj milý šílí, náš vztah bohužel (dík) ještě nestihl za svoji nedlouhou existenci dojít. Takže nic.

Samozřejmě, že když mi Luďa s nadšením oznámí, že se budeme dívat na dokumentární film s politickou tématikou, popřípadě na Žhavé výstřely, tak nějak to své umění, usnout do tří minut vždy a všude, ještě překousnu. Nejhorší na tom ale je, že se mi to děje i u filmů, které mě baví. U filmů, které jsou fakt zajímavé, napínavé a chci vědět, jak dopadnou!

Prostě najednou zjistím, že spím. A nejde to ovládnout. Nebo chvilku jde, ale během tohoto času stejně moc ten děj nevnímám, a navíc vypadám jak takový ten andělíček v kostele o Vánocích, kterému vždycky spadne hlava, když do něj hodíte minci. Jenže ten to dělá záměrně.

Usínala jsem i při učení na státnice.
Vždycky, když si uvědomím, že mi zase padá hlava, rychle začnu dělat, jakože si protahuju krk, popřípadě, že se jenom chci o něj opřít a lehnout si do jeho náruče, protože jsem prostě strašně romantická a láskyplná. Obávám se, že jsou to ale jen velmi laciné a zbytečné pokusy o skrývání a oddalování nevyhnutelného.

Už jsme dokonce i zkusili, jestli na to nevyzrajeme, když vyměníme film za knihu. Nevyzráli. To spím snad ještě dřív.

Zkrátka večerní hodina + pohodlná postel s teplou peřinou + jakákoli umělecká produkce = 95% šance na mé usnutí. Pokud u něčeho neusnu, musí to být opravdu pecka a ještě k tomu tam musí hrát někdo strašně sexy. Takže třeba u takových Her o trůny jsem vzhůru. Ale to je jen jedna z mála výjimek.

15 komentářů:

  1. Super článek! :D My jsme s přítelem spolu něco přes 2 roky a na filmy spolu koukáme celkem často. Někdy je dokoukáme v pohodě a někdy s pauzama. :D
    Předčítání jsme ještě nezkoušeli, akorát jsme si jednou četli každý zvlášť a to bylo taky celkem fajn. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to někdy vyzkoušejte, je to fajn, ale ten, kdo nečte, by neměl ležet, jinak to má rychlý konec :D

      Vymazat
  2. My se podle Milky díváme jen na moje "divnofilmy", takže usíná už z principu - a to jsem na ní ještě nevytáhl taková esa jako Vesmírnou odyseu nebo Mechanický pomeranč! To už na revanž nepomůžou ani mimoni :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No možná by to šlo vykompenzovat každodenním společným sledováním Nákupných maniaček... :D

      Vymazat
  3. Já se dívám na tuto problematiku z několika úhlů, a proto to řeším po svém. Vím, že mnoho filmů, které se líbí mě, se nelíbí mojí partnerce a naopak. Některé filmy se zase líbí nám oběma. Většinou se jedná o oddechové filmy, kreslené a podobně, které jste buď už 100x viděli (např. Sám doma, Doba ledová a pod.) nebo je u nich jedno, že je ze zcela jasných důvodů nedokoukáte. Proto pokaždé, když chceme vidět film, který nás zajímá a chceme ho vidět spolu a jsme nedočkaví, zajdeme jednoduše do kina. Tam nehrozí žádné ,,jasné důvody,, :D Když si chceme udělat onen ,,hezký filmový večer,, pustíme si prostě oddechovku. Oblíbenou, neotřelou, u které se převalujeme, svačíme, střídavě usínáme a probouzíme se. Většinou tak relaxujeme a ten film je jako hudba pouze kulisa. No a co s filmem, který se partnerovi nelíbí a já ho chci vidět? Jednoduché, podívám se na něj sám. My spolu totiž ještě nebydlíme.:p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen partnerka střídavě usíná...a zase se probouzí :D

      Vymazat
    2. Hrozně moc se mi líbí ten popis "u které se převalujeme, svačíme, střídavě usínáme a probouzíme se" :D

      Vymazat
  4. Tu superschopnost (vlastnost) mám taky! :D Ale můj partner často usíná chvíli po mně,protože po mém usnutí končí legrace a nebo jsme oba velmi vytížení. Já teda asi pořád...četli jsme si a koukali na filmy na začátku, ale od tý doby se toho změnilo (např. Jsem si při 2vysokých našla práci...2 :D ). Sama se dokážu na nějaký film dodívat, ale není to večer a ani v poledne, protože po obědě se taky dobře spinká. :D To usínání beru jako pozitivum...znak toho, že se dokážu s někým uvolnit a nebýt napjatá a s nervama v háji, kdybych náhodou začala usínat u něčeho důležitého.

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasný článek. Úžasný. :D
    My jsem 4 kamarádky. A minimálně 2 z nich většinou u filmu usnou. Vždycky zůstanu vzhůru já a někdy i druhá kamarádka. A to už je úspěch. :D
    Každopádně, já teda u ničeho neusínám. Prostě potřebuju vědět, jak to bude dál. Takže spánek má smůlu.

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Lu teda taky říká, že jí zajímá, jak to skončí, ale asi ta touha není zas tak velká...:D

      Vymazat
  6. Super článek :) dříve jsme se s manželem dívali v pohodě až do konce, ale poslední dobou u filmu usnu vždycky taky. Už jsem se dlouho nedodívala na jeden film v kuse. Jednou jsme se museli na jeden film díky mě dívat na třikrát !!! :D Ale bylo to tím, že byl fakt hoodně nudný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :) Na třikrát, to už je výkon no :D Ale když tak přemýšlím, tak na poslední díl Pána prstenů jsme se dívali asi týden, udělali jsme si z toho seriál :D

      Vymazat
  7. Lidu, můžeš, prosím, Elišce vysvětlit, seriál Hra o trůny je fakt sexy seriál... Dík

    OdpovědětVymazat
  8. U nás je vrchní ochrapa přítel. A předčítám zásadně já, protože on se vymlouvá, že to neumí a místo toho chce zase akorát chrnět :D Výhodu to má v tom, že se můžu koukat na co chci a nikdo mi do toho nemluví :D

    Piosek

    OdpovědětVymazat

Líbil se vám článek? Tak nám to napište do komentáře, uděláte nám radost :)