čtvrtek 28. července 2016

Proč tu vlastně jsme?

Všelijakých blogů a blogísků můžete na internetu najít tisíce. Proč jsme se rozhodli nosit dříví do lesa a jaká cesta vedla od samotného nápadu ke zveřejnění prvního příspěvku? Platí i při vytváření blogu heslo „víc hlav, víc ví“, nebo spíš „můj nápad je ten jediný úžasný a svůj si strč klidně třeba do zadku“? No můžete hádat. Odpověď najdete jednoduše už o pár řádků níže – není tam jen jeden článek, ale rovnou dva. A vždycky taky budou. Proč asi? 

Tak to vidí on

S Lu máme takových plánů. Chceme vymyslet společenskou hru, napsat knihu, pochopit psí (ne)myšlení... Jenže velkolepé plány vždy ztroskotají na těch přízemnějších – dostudovat, chodit do práce nebo přehodit míček přes síť v tenise. Holt nejsme supermani jako někteří lidé, o nichž si čteme v časopisech a jen kroutíme hlavou, jak to všechno stíhají.

Před několika dny ale vznikl zbrusu nový plán, co takhle si založit blog? Na první pohled krásný nápad – odpočineme si od psaní komerčních PR článků a osvěžíme českou blogosféru. Jenže jsme narazili na zdánlivě nepřekonatelný problém – jak ten blog má vlastně vypadat?

„Tak jaký motiv chceš na to pozadí?“ ptám se po hodině, během níž jsme prostřídali asi tak milion šablon a obrázků. „Růže se srdíčkama?“ zkouším zapůsobit na holčičí myšlení. „Fuj, nikdy, to je hnus!“ dočkám se rázné odpovědi. Asi si sami dokážete představit, jak to probíhalo při výběru stylu písma, jeho velikosti či barvy…

Ale zvládli jsme to! Sice ještě všemu nerozumíme, pod slovem „gadget“ si představujeme myší kutilku z animovaného seriálu Rychlá rota, ale první příspěvek je na světě. Tak nám držte palce, ať alespoň tenhle plán vyjde!

Tak to vidí ona

„Pojďme si založit blog!“ slyším tak jednoho večera zpoza otevřeného notebooku, zatímco jednou rukou sklízím nádobí po večeři a druhou věším vyprané prádlo na sušák. O takové té první přízemní myšlence, která mi běží hlavou, jakože „hmm, fajn, když zrovna nebudu psát diplomku nebo články do práce, tak budu vytvářet blog a doufat, že nám navaří a uklidí třeba Jimminy Jimminy Bob….ne počkat, ten vlastně jen žere a dělá bordel…“ se nahlas ani nezmiňuju, protože nerada kazím své drahé polovičce takovou tu radost a nadšení z nových nápadů – a že jich má!

„Jak Tě napadl zrovna blog?“ ptám se tedy s pokud možno co nejmilejším úsměvem.

„No jen tak, umíme psát a blog má dneska každý idiot, tak proč ne my?“ dostává se mi okamžité odpovědi, proti které se těžko hledají argumenty.

Po chvilce přemýšlení, jestli je mým snem mít právě to, co má ten každý idiot, se opatrně ptám: „A co tam budeme psát? Zapomeň, že budu někde zveřejňovat nějaké sladké řečičky o tom, jak se nám skvěle žije a jak máme lásku jak trám.“ Projevuju lehké obavy o nezajímavost obsahu případného blogu…přeci jen lidé jsou škodolibí a číst o štěstí druhých nikoho nezajímá.

„Neboj,“ uklidňuje mě můj drahý obratem, „naopak! Budeme psát o tom, jaký je mnohdy div, že tu lásku jak trám pořád máme.“

Tato odpověď mě na první tří sekundy uklidňuje - hurá, nebudeme trapní - v průběhu čtvrté sekundy mi však dochází obsah jeho sdělení a s notnou dávkou ženské podezíravosti a hysterie namítám: „Jak to jako myslíš, že je to div, cožpak je to se mnou na prd? Se máš jak prase v žitě a ještě si budeš stěžovat někde na debilním blogu!“ vyvalím ze sebe klasicky dřív, než stíhám přemýšlet, jak to myslel.

Můj nejdražší se na mě významně podívá, usměje a objímá mě… „A právě o tomto mluvím,“ šeptá a přitom mi dává pusu na čelo. V tom mi dochází, že propast mezi mužským a ženským jednáním, přemýšlením a tak vůbec, skutečně existuje, a že je vlastně mnohdy skutečně div, že se tyto dva světy dovedou tak skvěle snášet, ba dokonce doplňovat.

„Jo, založíme ten blog.“

15 komentářů:

  1. Hm, tak tohle zní vážně zajímavě a velice dobře se to čte. ;) Rozhodně se těším na další článek, ale musím vám lehce odporovat s tím, že blog má v dnešní době každý idiot, to by ten idiot musel ještě trochu umět z HTML kodem, což já teda moc neumím a blog mám taky :D. Jinak strašně super nápad na psaní blogu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, moc nás těší, že se Ti to líbí, a že si chceš číst i další články, snad se budou taky líbit. Kromě těch, co už tady jsou, budeme přidáááávat brzy dááál a dááál! :-)
      A Jaký blog máš ty?

      Vymazat
  2. Zaujali jste mě :) dám si, s dovolením, odběr :)

    OdpovědětVymazat
  3. zaujímavý blog takýto som ešte nevidela ste vazne super dvojka pekné clanky drzím vam palceky v tom co robíte ;)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc! Snad nezklameme a budou se Ti naše články líbit dál :-) A my zas držíme palce Tobě, vůbec si nedovedu představit, jak to musí být náročné být takto brzy maminkou! Nám bohatě stačí starost o psa a už i z toho někdy šílíme :-D

      Vymazat
  4. Jak už jsem psala, tenhle koncept jsem ještě neviděla a hrozně mě to zaujalo. Rozhodně dávám odběr a budu vás podporovat ve vaší tvorbě :))
    Hlavně ať vám to dál klape, ať to tady nezrušíte :)) Ikdyž psát takový blog po rozchodu by bylo asi taky zajímavý čtení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujem moc, to nás těší, žes takový koncept neviděla, a že jsme snad teda trochu originální :-)
      No a myšlenka psát blog i po rozchodu nás docela zaujala :-D případně to asi vyzkoušíme, kdyby náhodou něco! :-D

      Vymazat
  5. Moc zajimavý článek. Opravdu se mi tu líbí, dávám odběr. :) taky pišu blog, tak pokud by jste se chtěli mrknout případně mi tam zanechat taky odběr, budu moc ráda. :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za odběr a také za odkaz na Tvůj blog, jdu se tam mrknout :)

      Vymazat
  6. Super blog, originální a skvělý nápad! Držim palce a ať vám to klape :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) A musím říct, že Tvůj článek "Hříchy normálního chlapa" nás hodně pobavil :D

      Vymazat
  7. Neuvěřitelně se mi líbí tenhle nápad. Na jedno téma napsat, jak to vidí on a jak to vidí ona. Za mě máte palec nahoru! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  8. Pekne spísané na to, že v podstate išlo o denníček :-)

    OdpovědětVymazat

Líbil se vám článek? Tak nám to napište do komentáře, uděláte nám radost :)